Noua Galilee

Blog de gândire şi cultură Creştină

„DRUMURI ÎNTRU DESĂVÂRŞIRE” : La părintele Irinarh de la Fântâniţa

Posted by mihailmaster pe Martie 5, 2008

parintele3.jpg

( însemnări de drum )

Acum câteva zile am trecut pe la părintele Irinarh de la Fântâniţa.

Când am intrat la părintele, acesta era în casa mare la rugăciune. Obosit de zile, la ai săi 80 de ani, pensionat de aproape 5 ani, părintele cânta cântările Vecerniei. Nu-l mai văzusem de mult timp., m-am apropiat, am cerut binecuvântare… părintele s-a bucurat foarte mult…

Părintele : Mihailllll nu mai vii pe la mine, ai uitat de cel mai netrebnic popă din lume (ştie părintele ce înseamnă smerenia)

– Părinte vreau să scriu despre mata în internet?

Părintele : Unde măi să scrii…. la gazetă?

– Da la gazetă, i-am răspuns eu fâsticit, ne ştiind cum să-i explic părintelui ce este internetul. ))))

Părintele : Ţi-ai găsit şi tu despre cine să scrii… mai bine ai scri despre sărăcia şi nevoile din ţărişoara aceasta., despre cum pleacă nevestele peste hotare şi îş lasă copilaşii singuri acasă., despre cum bărabaţii noştri merg la Moscova şi se întorc înapoi în sicrie… off, Doamne iartă-i pe cei de la conducere că nu ştiu ce fac…

Aceste vorbe m-au dezorientat puţin., eu doar venisem cu scopul de a aşterne pe hârtie istorisiri interesante (ca din pateric) din viaţa bătrânului, o viaţă care a fost una nu din cele uşoare.

– Bine, bine părinte, despre toate acestea mai scriu şi alţii, dar eu aş vrea să scriu despre viaţa matale., despre cum a fost în timpul războiului, în timpul foamei din 47, despre cum aţi păstrat neştirbită Credinţa Ortodoxă în timpul ateismului sovietic…

Părintele m-a ascultat cu luare aminte, de parcă era de-acord să înceapa povestirea, numai că în loc de povestire am primit încă un „sfat”

Părintele : Dragu popii, dute mai bine la Soroca, acolo nişte creştini doresc să ridice locaş Domnului., scrie despre ei…Da despre mine poţi să scrii că este la Fântâniţa un moşneag prost, obraznic şi leneş…

Discuţia cu părintele a ţinut vre-o două ore., timp în care părintele mi-a povestit din pateric, din vieţile sfinţilor., mi-a povestit „viaţa mucenicului pentru Hristos, Plachida” – Sfântul Mare Mucenic Eustatie Plachida şi soţia lui Teopisti, cu fii: Agapie şi Teopist.

La plecare, după ce am luat biecuvântarea, i-am lăsat părintelui o slujbă pentru sănătate… părintele cu mare greu a aceptat banii, care i-am oferit.

Părintele : Dumnezeu şi Măiculiţa Domnului să te binecuvânteze şi să te ajute!

Apoi părintele m-a rugat :

– Măi dacă mergi la Chişinău, să-mi cumperi calendaru’ ortodox pe 2008 da nu acela cu fotografia mitropolitului.

Dar de care părinte?

Părintele : Cu icoana lui Hristos, a Maicii Domnului, sau a unui sfânt, ai înţeles?

Am înţeles, i-am răspuns părintelui şi… mi-am, răspuns şi mie.

1 martie c. civ./ 17 februarie c.bis. Fântâniţa, Drochia, anul 2008.

Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

cel-bun-banerr1.png

Lasă un răspuns

 
