Noua Galilee

Blog de gândire şi cultură Creştină

Icoana părintelui Sofian Boghiu

Posted by mihailmaster pe Martie 12, 2009

parintele_sofianDoamne ajută!

Ca semn al dragostei duhovniceşti, vă trimit această icoană a Sfântului Sofian Boghiu, icoană ce îmi este foarte dragă şi care m-a ajutat mult.

Părintele Sofian, aşa cum poate ştiţi, nu a fost canonizat încă. Dar asta nu înseamnă că nu avem voie să-l cinstim, nu înseamnă că nu ne putem bucura de ajutorul lui, pe care l-a dat din belşug celor ce l-au cerut. Dimpotrivă, unul din temeiurile canonizării este chiar evlavia populară, dragostea credincioşilor, mărturisită prin rugăciuni, icoane, pelerinaje etc.

Toţi sfinţii pe care îi ştim în calendar au fost întâi oameni obişnuiţi. Dar prin dragostea lor faţă de Dumnezeu şi Credinţa Sa au depăşit această condiţie, devenind oameni duhovniceşti, trecând in moarte la viaţă, încetând a fi ai lumii, chiar dacă erau în lume. Pentru aceasta şi creştinii din jurul lor i-au cinstit după cuviinţă, ca pe nişte prieteni ai lui Dumnezeu şi apropiaţi ai acestuia.

Locul în care se opreşte evlavia populară este acela din care încep slujbele Bisericii. De pildă, Sfântul Sofian poate fi numit ca atare, poate fi cinstit prin icoane şi rugăciuni, de către oricare dintre noi. Dar în slujbele Bisericii el rămâne, până la canonizare, Părintele Sofian, Arhimandritul Sofian ori Ieromonahul Sofian – oricare dintre denumiri este corectă. Şi, până la slujba canonizării, când i se va săvârşi ultimul parastas, este pomenit după obicei, cu cei adormiţi.

Până atunci, dacă cineva îl iubeşte pe Sfântul Sofian, îl poate cinsti, aşa cum am arătat mai sus, în particular, după cum învaţă Biserica dintru început.

Pot depune mărturie şi eu, dar şi mulţi alţii, despre multele minuni pe care Părintele Sofian le-a făcut şi în viaţă, dar şi după mutarea sa la ceruri. Mai ales cei care vor pace, luminare a sufletului şi a minţii, răbdare şi întărire s-au bucurat mult de ajutorul său.

Nădăjduiesc să vă folosiţi şi să vă bucuraţi!

Preot al lui Hristos,

Mihai-Andrei Aldea

http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/

8 Răspunsuri to “Icoana părintelui Sofian Boghiu”

  1. Domnul sa-l binecuvanteze . Admin.

  2. claudia said

    Domnul sa-l binecuvanteze.A fost unul din sfintii ce ne ocrotesc viata traind printre noi,pamantenii,este unul din sfintii ce ne vegheaza viata,de acolo de langa El.Ma rog din suflet unui asemenea sfant iar el se face mereu prezent in viata mea,ascultandu-mi rugaciunile catre el.Multumesc bunului Dumnezeu ,pt.ca EL este Cel ce mi-a netezit calea spre a-l cunoaste,spre ai auzi glasul cald si privirea blanda chiar si atunci cand ma dojenea.Si cat de multe am in inteles din asta….si cat de mult imi lipseste acum…

    • claudia.p.d said

      Ma alatur minunatelor spuse ale lui Claudia, despre cel ce este si vindecatorul sufletului si trupului meu,fiind acelas mult respectat si iubit sfant,arhimandrit Sofian.Nici o distanta,oricat de mare a ajuns in momentul de fata, nu ma poate desparti de vocea lui calda, (acel repetabil,de neuitat si de dureros ca nu-l mai pot auzi:asa..);de privirea lui scrutatoare, dar, blanda in acelas timp,care stia sa mustre,atat de cu convingere( sau oricare alt cuvant care sa-i puna-n evidenta harul)incat nu mai concepeai revenirea la „normalitatea”pamanteana;cum, nu ma poate desparti ,nici de lumina fiintei lui ,atunci cand aparea din altar spre a oficia slujba.Acea lumina ,care ma lumina,ma incalzea.Apasata de pacatele mele,aceasta binecuvantare adresata tuturor,o primeam si eu,dar cu o oarecare teama.Teama de-al privi.Prea evidenta imi era,inca de pe atunci, sfintenia lui.Icoana lui(amintirea lui)o port si acum in suflet.Acum si mereu, aici departe unde ma aflu,printre necredinciosi sau credinciosi de alte confesii.Claudia.P

  3. dc said

    Buna ziua. L-am cunoscut indeaproape pe Parintele Sofian, m-a ajutat in situatii foarte grele si doresc sa am si eu aceasta icoana. Cum pot sa fac?

    dan c

  4. Tatăl meu este originar din satul de baştină a părintelui Sofian – Cuconeştii Vechi.
    Veniţi la Chişinău la bisericuţa de lemn şi vă fac această icoană cadou.

  5. Anonim said

    LA CARE BISERICUTA DE LEMN CAELE SUNT MAI MULTE DACA NU MA GRESESC

  6. anonim said

    DA CE PARINTELE Sofian ETS EPROSLAVIT SFINT ?

Lasă un răspuns

 
